Çetin, Türk-İslam Medeniyetinin insani değerlere bağlı olarak gelişen bir gönül medeniyeti olduğunu belirtirken, eserini şöyle anlatıyor: “Bu çalışma, İslam Sanatı’nın Özellikleri’ni birlik, yansıtma, işlevsellik, güzellik ve aşkınlık şeklinde sıralamıştır. Eğer İslam Sanatı’nın Özellikleri’ni başka hareket noktalarına göre tespit edilmeğe çalışılsaydı daha farklı özellikler bulunabilirdi” diyor. Çetin’in eseri beş bölümden oluşurken, son bölüme ayrıca iki ek ilave edildiği görülüyor. İslam sanatı üzerine araştırma yapanların ilgisini çekecek olan bu yapıtta dikkati çeken bazı başlıklar şöyle: Sanatın işlevi özgürlük, Asrı Saadet Sanatı, Karagöz’den minyatüre: Hayal sineması, İslam sanatında trajedi yoğunluğu, Sinan mimarisinin fonksiyonel yapısı.